بانك جهاني بر اساس آخرين آمار و اطلاعات ، روز پنجشنبه مجموعه اي از گزارش ها را درباره ميانگين نرخ فقر در كشورهاي مختلف جهان منتشر كرد. از آنجا كه در اين گزارش تعداد افراد فقير در امارات متحده عربي صفر است ، مي توان ادعا كرد كه شاخص شكاف فقر اين كشور برابر با صفر است. شاخص شكاف فقر محصولات و خدماتي را مقايسه مي كند كه افراد فقير قادر به خريد يا استفاده نيستند ، اما افراد ثروتمند مي توانند آن را خريداري يا استفاده كنند. به گزارش ايلنا ، كانادا پس از امارات 100000 نفر بود كه در آن نرخ فقر صفر بود. در ايالات متحده ، تعداد فقيران 3.2 ميليون نفر ، نرخ فقر 0.1 درصد و شكاف فقر 0.9 درصد بود. علاوه بر كانادا ، فنلاند ، سوئد ، نروژ و مالزي براي كسب ساير نقاط برتر امارات متحده عربي رقابت مي كردند. فرشيد فرزانگان ، رئيس اتاق بازرگاني ايران و امارات متحده عربي گفت: جاي تعجب نيست كه آنها اخبار امارات را به طور منظم دنبال مي كنند. براي بسياري از ايرانيان ، بدون شك فقر صفر در همسايگي ايران به ويژه جالب خواهد بود ، زيرا شرايط اقتصادي خوب ، رفاه و فضاي مناسب تجاري مي تواند يادآور كشورهاي اسكانديناوي باشد. .. او ادامه داد. پايه و اساس يك سيستم اقتصادي هدفمند و يك برنامه قوي كارمندي ، مستقل از افراد و مديران مختلف ، مدتهاست كه در جامعه امارات وجود دارد. اهميت تحصيلات و اشتغال ، حمايت هاي اجتماعي بيشمار و بودجه پروژه ها و برنامه هاي تجاري همه با هم تركيب شده و به تعداد قابل قبولي از نرخ اشتغال در كشور رسيده است. به عنوان مثال ، اين كشور از نظر فضاي كسب و كار معمولاً در رتبه هاي 1 يا 2 منطقه قرار دارد و داراي يكي از مهمترين رتبه بندي در جهان است. طبق مركز تحقيقات مجلس ، شاخص تجارت ايران 127 است كه تفاوت زيادي در امارات متحده عربي 11 را نشان مي دهد.
در ميان ساير شاخص ها ، امارات متحده عربي يكي از بهترين ها در منطقه است كه نتيجه توجه به برنامه هاي تجاري و اقتصادي هدفمند است. "به نظر مي رسد كه ما بر اساس عملكرد و انتخاب هاي خود در بخش تجارت به اين نتيجه رسيده ايم." امارات متحده عربي توجه ويژه اي به تنوع اقتصادي دارد كه منجر به پيشرفت ملي در زمينه هاي مختلف شده است. خدمات همچنين بنيان اقتصاد كشور است ، اما با رويكرد جديدي در توليد ، خدمات نيز در اين برنامه گنجانده شده و از يك برنامه تجاري قابل قبول و مناسب بين المللي پشتيباني مالي زيادي مي شود. رئيس اتاق بازرگاني ايران و امارات گفت: اين كشور ، به ويژه دبي ، شهري مهم براي ايرانيان ، مبتني بر ارتباطات از راه دور ، ساخت و ساز و بانك است. دولت همچنين توانست از طريق بسياري از شركتهاي معدني مانند آلومينيوم ، مس ، آهن و سيمان درآمد عمومي را تأمين كند و به دولت اين امكان را بدهد تا محيط مناسبي را براي فعاليت شركتهاي خصوصي فراهم كند. اين امر باعث شده تا اين كشور چهره مهمي در بحث حمل و نقل هوايي ، دريايي و زميني باشد. در سال 2019 ، سهم حمل و نقل هوايي دبي حدود 174 ميليارد دلار ، دريا 136 ميليارد دلار و زمين 62 ميليارد دلار است كه اهميت توسعه زيرساخت ها را نشان مي دهد. در حال حاضر دبي داراي 120 خط حمل و نقل ، 150 ايرلاين به حداقل 220 مقصد ، 28 منطقه آزاد ، ترانزيت دريايي ، هوايي و زميني است.